Πέμπτη 14 Μαΐου 2015

Μας χρωστούν... μισό λιμάνι. "Στον πάγο" παραμένει το Εμπορικό τμήμα


Ένα μεγάλο στοίχημα για την Πάτρα που η κρίση και η παροδική ευφορία της ολοκλήρωσης του (μισού) νέου λιμανιού μας έκαναν να το παραμερίσουμε και να το καταψύξουμε: Εμπορευματικό τμήμα: Το ζητούν οι επιχειρήσεις. Θα φέρει και άλλες. Θα αυξήσει τις θέσεις εργασίας. Θα απελευθερώσει το παλιό, ιστορικό λιμάνι. Θα λύσει χέρια.
Για την αναγκαιότητα κατασκευής του εμπορικού τμήματος στο νέο λιμάνι της Πάτρας, η περιοχή συζητά πάνω από 15 χρόνια, ωστόσο ακόμα δεν φαίνεται να προβάλλει στον ορίζοντα ένα σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου.
Αντιθέτως, θα έλεγε κανείς ότι το έργο έχει μπει «στον πάγο», αν δεν έχει αμφισβητηθεί από τα αρμόδια υπουργεία.
Στις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών υπάρχει η μελέτη κατασκευής του εμπορικού κρηπιδώματος του λιμένα Πατρών σε συνδυασμό με υποδομές για μεταφορές, όμως ο προηγούμενος υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης «ψαλίδισε» τις προσδοκίες της περιοχής, θέτοντας υπό αμφισβήτηση τη δυνατότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, ρίχνοντας το «μπαλάκι» στους σχεδιασμούς του Υπουργείου Ναυτιλίας.
Όλα αυτά θα πρέπει να διευκρινιστούν από την ΕΣΑΛ και να επικαιροποιηθούν οι σχετικές τεχνικές μελέτες, εφόσον από τη γενικότερη λιμενική πολιτική, αλλά και από την πολιτική του Δικτύου Λιμένων Δυτικής Ελλάδας, επιβεβαιωθεί η ανάγκη κατασκευής του εμπορικού κρηπιδώματος του λιμένα Πατρών, είχε επισημάνει τον Μάρτιο του 2014 ο κ. Χρυσοχοΐδης, απαντώντας σε ερώτηση του πρώην βουλευτή της ΔΗΜΑΡ Νίκου Τσούκαλη.
Όπως είχε επισημάνει τότε ο κ. Χρυσοχοΐδης, για να εξεταστεί σήμερα η βιωσιμότητα του έργου του εμπορικού τμήματος -του οποίου το κόστος ανέρχεται στα 100 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς το μηχανολογικό εξοπλισμό- θα πρέπει να εκπονηθεί μελέτη βιωσιμότητάς του, με βάση τις μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες δημοσιονομικές προβλέψεις από τη μια πλευρά και τη λειτουργία του λιμένα σε σχέση με τα άλλα λιμάνια, τον Αστακό και την Ηγουμενίτσα, καθώς και την πρόοδο των έργων υποδομής που σχετίζονται με τη σιδηροδρομική γραμμή Κόρινθος-Πάτρα-Λιμάνι και τις συνδέσεις του Λιμένα Αστακού, κ.λ.π.
Μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει κάποια εξέλιξη και οι τοπικοί φορείς θα έπρεπε τουλάχιστον να διερευνήσουν τις προθέσεις της νέας κυβέρνησης.
Επιπλέον, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η παρατεινόμενη αοριστία στο ερώτημα, αν τελικά υπάρχει προοπτική για την κατασκευή του εμπορικού τμήματος του λιμένα Πατρών, υπονομεύει και τα σχέδια σύνδεσης της Πάτρας με την Αθήνα, μέσω της σιδηροδρομικής γραμμής.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΥΓΗ
ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου